סינמה במוזיאון / גרמניה שנת אפס, 1948
בימוי: רוברטו רוסליני | משחק: אדמונד מושקה, ארנסט פיטשאו, אינגטראוד הינצה | איטליה, 1948 | 78 דקות | גרמנית. כתוביות בעברית
הקדמה לסרט: נועה רוזנברג, אוצרת לאמנות מודרנית ואוצרת התערוכה שנת אפס
חלקה השלישי של טרילוגיית המלחמה הניאוריאליסטית של רוסוליני ("רומא עיר פרזות", "פאיזה") הוא הנועז והמטלטל מכולם. זהו דיוקן של ברלין שחרבה במלחמה הנצפית מבעד לעיניו של נער בן שתים־עשרה. אדמונד חי בחורבה יחד עם אביו החולה, אחיו ואחותו הבוגרים, ורוב הזמן משוטט ללא השגחה בעיר ההרוסה. כמפרנס היחיד הוא נשאב אל תוך עסקאות השוק השחור, ונופל תחת השפעתו המרושעת של מורה לשעבר, פדופיל, המזדהה עם הנאצים. ״גרמניה שנת אפס״ הוא מבט נוקב ושובר לב על תוצאותיו של הפשיזם, על החברה ועל היחיד שבתוכה.
הקרנת הסרט מתאפשרת הודות לתמיכתו הנדיבה של המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב.
—
הסרט מוקרן בדיאלוג עם התערוכה שנת אפס המוצגת כעת במוזיאון. דרך עיסוק בזהות, בזיכרון ובמצב האנושי בתנאים של טלטלה וחוסר ודאות, נוצר מרחב משותף שבו הקולנוע והאמנות החזותית מציעים דרכים שונות להתבונן בחוויות דומות.
אנו מזמינים אתכם לבקר בתערוכה כדי להרחיב את חוויית הצפייה — המפגש האינטימי עם יצירות מקור יאפשר להעמיק את ההקשרים החברתיים העולים מן הסרט.
—
מספר המקומות מוגבל | כל משתתף חייב בכרטיס.
הכרטיס כולל כניסה למוזיאון.